Een tip die mijn bedrijf redde

Een tip die mijn bedrijf redde

Een tip die mijn bedrijf redde

Als boekhouden niet echt je ding is

Ik weet nog goed hoe ik ooit startte met mijn bedrijf. Ik werkte me 7 dagen per week volledig uit de naad om de klanten die ik had te voorzien van een goed product of dienst. Men schakelde mij immers in voor de levering daarvan dus ik maakte van ieder werkstuk een pronkstuk. Wat niet echt zo’n pronkstuk was, was de facturering naar de klanten toe. Ik liep achter de feiten aan met mijn boekhouding en stuurde mijn facturen niet altijd op tijd. Boekhouden was, zeg het maar gerust, niet echt mijn ding. Het was dan ook om die reden dat mijn bedrijf na een jaar hard ploeteren op sterven na dood was. Financieel keek ik in de afgrond; mijn klanten namen diensten af maar betaalden niet of veel te laat. Ik had een groot probleem.

Een mailadres wat mijn bedrijf redde

Tijdens een ondernemersborrel met een paar collega ondernemers kwam dit onderwerp ter sprake. Gelukkig voor mij klonk er een zucht van verlichting. Ik was niet de enige ondernemer die met dit probleem worstelde. Sterker nog; het merendeel van de zelfstandig ondernemers uit mijn kennissenkring bleek ermee te maken te hebben. Eén van hen stuurde mij een link op mijn Social Media die mijn bedrijf redde van een faillissement. http://www.bmkdebiteurenbeheer.nl/. Het klonk mij onpersoonlijk in de oren om iemand in te huren om mijn klanten te benaderen maar in de praktijk viel het alleszins mee. Sterker nog; een klant gaf me laatst een compliment omdat er een frisse wind door mijn bedrijf heeft gewaaid. De afgenomen producten en diensten worden op tijd gefactureerd en een vergeten betaling wordt op heel correcte wijze na gebeld. Niet door mij maar namens mij; het was de redding van mijn bedrijf.